Temat: Jak? Gdzie? Kiedy? To przysłówek. Ładnie, blisko, dziś - dość słówek


Cele lekcji:

 - przypomnisz sobie wiadomości o przysłówku,

- będziesz umiał rozpoznać tę część mowy w tekście,

- nauczysz się stopniować przysłówki.


NACOBEZU

1. Na jakie pytania odpowiada przysłówek?

2. Od jakich cześci mowy są najczęściej tworzone?

3. Co określa ta część mowy?

4. W jaki sposób stopniujemy przysłówki?

W podanym tekście znajdź przysłówki, porównaj swoją pracę

z kolegą z ławki.

Rano znów mama zaprowadziła mnie pospiesznie do przedszkola, które znajduje się daleko od domu. Czy ci dorośli zupełnie nie rozumieją, że człowiek czasami pragnie odpocząć od tego wrzasku? Wczoraj robiliśmy błoto na podwórku, przez co dzisiaj czuję się zupełnie wykończony. No, ale nie będę  narzekał. Okazało się, że nie było tak źle, bo wymyśliliśmy świetną zabawę. Rzucaliśmy klockami w dziewczyny. Ten, kto trafił najbliżej warkocza, dostawał premię. Stałem jednak nieopodal pani, która za karę postawiła mnie natychmiast do kąta. Nudziłem się okropnie.
  Szybko zawołano nas na obiad. Cieszę się bardzo, bo stałbym w tym kącie jeszcze parę godzin. 


Do podanych wyrazów dopisz antonimy (w razie wątpliwości skorzystaj ze słownika antonimów) i określ jakimi częściami mowy są dopisane wyrazy.


- powoli - ..................................
- głucho - ..................................
- widno - ..................................
- rzadko - .................................

Teraz dokonaj stopniowania podanych przysłówków.

Comments: 2
  • #2

    Izabela majochaizabela@gmail.com (Sunday, 09 June 2019 21:43)

    Izabela majochaizabela@gmail.com 57

    Hurtownia difficult ಥ‿ಥಥ‿ಥʕ´• ᴥ•̥`ʔ(・ัω・ั)(・ัω・ั)( ≧Д≦)

  • #1

    Łukasz (Tuesday, 17 November 2015 20:19)

    Lekcja była łatwa