Zabawy Ortopisa

i jego bandy

W projekcie razem z nami pracuje 8 szkół z różnych części Polski. Z naszej szkoły  trudnego zadania ćwiczenia ortografii podjęli się uczniowie klas szóstych.

Projekt nie tylko daje możliwość powtórzenia zasad i zabawy
z ortografią, ale również zwraca uwagę na kaligraficzne pisanie. Ładne pisanie jest w modzie!


Pierwsze zadanie

Do banku słów podaliśmy swoje, pracowaliśmy ze słownikiem ortograficznym. dziewczyny wybrały: gżegżółka, księżyc i naważyć.

Dalej już  nie było tak prosto. Wspólnie z projektowymi szkołami układaliśmy dyktando. Wyszło obszerne i trudne. Niespodziewane zwroty akcji w naszym wspólnym dyktandzie wywoływały wybuchy śmiechu, szczególnie, gdy kciuk miał zostać ugryziony przez żubra, a tymczasem bolał z powodu nadmiernego wysyłania sms - ów. Czy tak samo będziemy się bawić podczas konkursu ortograficznego. Zobaczymy!

Konkurs

Konkurs ortograficzny za nami. Trudność polegała nie tylko na poprawnym zapisaniu dyktanda, ale jeszcze zwracaniu uwagi na piękne pismo. Oj,  nie zawsze szło to w parze. Zaczynamy się przyzwyczajać, że piękne pismo znowu jest modne. W naszej szkole będzie (chyba). Na razie co nie dopisaliśmy to domalowaliśmy.

Podczas konkursu


Zwycięzcy

Tekst trudny, a dyktanda bezbłędne.

Na gratulacje zasłużyli także wszyscy uczestnicy, ponieważ każda praca była dobrze lub bardzo dobrze napisana.

A oto ci, którzy zajęli bezapelacyjne pierwsze miejsca:

Weronika -  klasa VI a

Weronika  - klasa VI b

Olimpia -  klasa VI b

Zosia -  klasa VI a

Martyna  - klasa VI b

                                                 i ich dyktanda

Najlepsze prace umieściliśmy na padlecie wspólnie z innymi szkołami.

Zadanie 2

Mamy twórcze głowy i otwarte umysły. Czas na świetne i oryginalne opowiadanie. Skąd się wzięła mała głoska? Może urodziła się w Kosmosie, może w lesie, a może przyniósł ją gwiezdny pył? Nie zapomnijcie dorysować ilustracji.

Najpierw wylosujmy bohatera naszego opowiadania.


ZAdanie 3

Kolejne zadanie przed nami. 

Opracujmy autorskie krzyżówki ortograficzne (min. 15 haseł). Mile widziane także wykreślanki i zagadki wg określonej zasady:

Pisownia wyrazów z:
ó lub u
rz lub ż
ch lub h

ą lub ę